Wat is LDO Rekenen? Moeite met (niveau) verschillen in jouw groep? Scholen ervaren (tijds)druk bij het gebruik van een traditionele rekenmethode. Leerkrachten gaan van instructie naar instructie en hebben niet het gevoel dat ze alle kinderen in de groep op een juiste manier bereiken. Rekenen wordt frustrerend voor zwakke rekenaars en saai voor de sterke rekenaars. Op scholen die vanuit visie met heterogene groepen werken past een rekenmethode maar zelden bij de visie van de school. Jaargroepoverstijgend werken aan rekenen? Echt aansluiten bij het niveau van de kinderen uit jouw groep? Een traditionele rekenmethode loslaten en toch werken met goede structuur? Dat kan met LDO rekenen! Rekenonderwijs kan anders, ga thematisch rekenen. LDO Rekenen gaat uit van thematisch onderwijs. Dit betekent dat de hele groep aan één rekenthema tegelijk werkt. Hierdoor heb je meer tijd om je te verdiepen in een thema. Zwakke rekenaars hebben meer tijd om te werken aan de basisstrategieën. Sterker rekenaars vinden uitdaging in de moeilijkere doelen. LDO Rekenen geeft structuur, ritme en rust, en geeft de leerkracht en kinderen ook vrijheid om zelf keuzes te maken. Kortom, met LDO Rekenen lukt het om weer ruimte te hebben om het rekenonderwijs te laten aansluiten bij wat er leeft bij jou in de groep. Rekenen wordt betekenisvol! De rekenthema’s van LDO Rekenen Automatiseren is het routinematig uitvoeren van rekenhandelingen. Daarom loopt deze leerlijn van groep 3 t/m 8, naast elk thema! Hier zijn de kinderen bezig met het thema Geld. Naast goede rekenvaardigheden ook focus op zelfstandigheid en plezier! 2
RkJQdWJsaXNoZXIy MjcxMDk=