Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  31 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 40 Next Page
Page Background

De oorsprong van de stichting KerndoelWijzer ligt in 2005. Op dat

moment werden door de overheid nieuwe kerndoelen geformuleerd,

waardoor verwarring ontstond over de vertaling naar de dagelijkse

onderwijspraktijk. Hoewel de meeste grote educatieve uitgeverijen

hun methodisch materiaal relatief snel konden aanpassen,

betekende dit voor veel scholen dat er onduidelijkheid was over

welke vaardigheden en leerdoelen door welk kerndoel werden

afgedekt. Daarom heeft de Stichting KerndoelWijzer in de afgelopen

jaren alle kerndoelen vertaald naar 1500 separate leerdoelen. Deze

leerdoelen kunnen aan elke vorm van lesstof gekoppeld worden.

Binnen Onlineklas worden de methodische modules binnenkort

gekoppeld aan leerdoelen. Dit maakt Onlineklas zeer bruikbaar voor

de leerkracht .

OVER DE STICHTING KERNDOELWIJZER

Marion van Heemskerk, leerkracht OBS de Schakel:

Oefeningen als aanvullende

lesstof aan leerdoelen gekoppeld.

Het werkt geweldig!

De meeste methoden bieden een goed en

kerndoeldekkend lesprogramma voor de verschillende

vakken. Maar met welk onderdeel van een methode

of met welke aanvullende lesstof bereikt de leerkracht

welk leerdoel? En hoe scoren de leerlingen individueel

op welke leerdoelen? Is er een snelle en eenvoudige

oplossing om lesstof te koppelen aan leerdoelen?

Allemaal vragen, waarop Onlineklas Kerndoelsoftware

op afzienbare termijn een antwoord gaat bieden.

Onlineklas Kerndoelsoftware is ontwikkeld om het

beste uit alle digitale lesmogelijkheden samen te

brengen en deze snel en eenvoudig te koppelen aan

kern- en leerdoelen. Automatisch of handmatig.

Ook bieden we uitgebreide mogelijkheden om op

individueel niveau extra lesstof aan te bieden die bij

het betreffende leerdoel hoort. Daarmee wordt het

complete onderwijsleerprogramma op school ingrijpend

efficiënter gemaakt. Schrijf u in op onze nieuwsbrief

om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond

Onlineklas en de Stichting Kerndoelwijzer!

werken aan modern basisonderwijs

31